Leveranstid
Normalt skickar vi varan inom 1-3 dagar efter inkommen order, om varan finns i lager. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars öppet köp / bytesrätt när du handlar från oss på MC Store 24.
Vid köp av varor på vår webbutik, www.mcstore24.se, gäller reglerna om ångerrätt i enlighet med lagen om distansavtal. Du som är konsument har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar (ångerfristen) utan att du behöver ange något skäl. Ångerfristen börjar gälla det datum då du, eller någon annan person som du har angett för oss, tog emot varan. Om din beställning omfattar flera varor eller om varan består av flera delar börjar ångerfristen gälla det datum då du, eller någon annan person som du har angett för oss, tog emot den sista varan eller sista delen i din beställning.
Så här gör du när du ångrar köpet
Innan ångerfristen på 14 dagar har löpt ut ska du skicka ett meddelande till oss om att du ångrat köpet via e-post. Vi behöver veta varans namn, ordernummer och betalningsreferens.
Fyll i så mycket du kan och skicka det till oss innan ångerfristen har löpt ut. Våra fullständiga adress- och kontaktuppgifter finns under fliken “kontakta oss” i menyn.
Så här returnerar du varan till oss
När du ångrat köpet ska du skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss så fort som möjligt, dock inte senare än inom 14 dagar från det datum då du meddelade oss att du ångrade köpet.
Du står för kostnaderna för returen om varan inte är defekt eller om du inte kan visa att varan är felaktig. Du ansvarar för att varan är väl emballerad vid returen och vi rekommenderar att du använder samma förpackning som du mottog varan i. Om varan är skadad på grund av felaktig förpackning kan det påverka återbetalningen.
Vi återbetalar köpesumman snarast via Klarna, dock senast inom 14 dagar från den dag då vi mottagit varan eller från den dag då du lämnade bevis för att varan är återsänd, till exempel genom en postkvitto eller transportörens kvitto. Det är Klarna som hanterar betalningen och det kan variera något beroende på hur du valt att betala innan du ser pengarna på kontot.
Reklamation
Om varan du mottagit är felaktig, skadad eller defekt har du rätt att reklamera den. Vi ber dig att kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Vid reklamation tillämpar vi gällande lagstiftning och eventuella garantier som omfattar produkten.
Vi kommer att ge dig instruktioner om hur du ska returnera den defekta varan till oss. Vanligtvis står vi för returfrakten vid reklamationer, men kontakta oss för att få exakt information om hur du ska returnera varan och om eventuell kostnadsansvar.
Kontakta oss
Om du har frågor, funderingar eller behöver mer information är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter finns längst upp på denna sida, se under rubriken Bolagsinformation. Vi finns tillgängliga för att hjälpa dig och besvara dina frågor angående returer och reklamationer.
Porto och avgifter
Fraktavgiften ser du i sista steget i kassan. Frakten för varor som returneras till oss står köparen för, med undantag av oss godkänd garantireklamation eller om vi skickat fel vara.
Frakt – UTOMLANDS
Vi skickar inte utomlands, vi skickar enbart inom sverige.
Garanti
Garanti enligt konsumentköplagen. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Förslitningsskador och förbrukningsartiklar omfattas ej av garantin. Vidare gäller ej garantin vid skada orsakad av olycka / oaktsamhet.
Om fel på produkt ej bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. Kassakvitto/faktura skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti/öppet köp.
Öppet köp gäller endast om vi har kommit överens om detta och det skall stå på kvittot vad vi har kommit överens om!
Som villkor gäller att:
a:) varan är helt obegagnad och felfri,
b:) komplett original förpackning återlämnas i sin helhet och helt oskadd samt
c:) kvitto / faktura finns och kan uppvisas från oss. Kassakvitto/faktura skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti/öppet köp.
Åldersgräns vid postorderköp
Åldersgränsen vid postorder är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.
Fel
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, produkttexter och bilder som publicerats felaktigt på våran hemsida, broschyrer etc.
Kvitto
Kvitto är en värdehandling och skall behandlas därefter. Kvittot krävs för att kunna åberopa garanti samt utnyttjande av öppet köp.
Postorderreturer
Vid retur av varor för återbetalning vill vi att Ni alltid anger bank och kontonummer(inkl. clearingnummer), plusgirokonto eller personkonto. Detta för att slippa fördyrande kostnader för bägge parter i samband med utbetalningsavier. Bifoga alltid kvitto/kvittokopia!
En konsument har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.
Returadress:
MC Store 24 AB
Lindhagensplan 45
112 43 Stockholm
Outlösta försändelser
Om ett beställt paket ej löses ut, spärras kunden och ny beställning kan ej ske förrän returavgift betalats. Returavgiften är för närvarande 260.- vilket täcker våra kostnader.
Transportskador
Samtliga försändelser är transportförsäkrad. Är paket skadat vid uthämtningen på Posten så skall du reklamera direkt i postluckan. Upptäcker du det när du kommer hem, ring oss.
Vid retur från kunden så står kunden för skadorna som kan uppstå vid transporten.
Tvist
Vid eventuell tvist har MC Store 24 AB som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Fel leverans
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Ring, faxa eller skicka ett mail.
Enklast sker detta genom att Du sänder in retur notan / garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fel levererade varor i oskadat skick och i originalförpackning. När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten som vi sedan i vissa fall (när vi har gjort fel) krediterar. Ersättningsleveransen sker utan kostnad för Dig.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@mcstore24.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Privacy Policy GDPR).
Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.
En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information som titta gärna på vår Privacy Policy GDPR eller kontakta oss på info@mcstore24.se